donderdag 17 april 2008

Van 't Perenboompje naar De Step.

Woensdag 9 april, 's morgens om 9u00 ... al onze stralende kleuters vertrokken op hun fietsje, step of quad richting Beringen. Om de sfeer erin te brengen reden de leerkrachten en enkele enthousiaste ouders mee op gekke fietsen .... een hele belevenis. 500 meter verder stond gelukkig de bus ze op te wachten. Van Peer naar Beringen is nu eenmaal iets te ver voor de kleuters.

Bij de aankomst in Beringen wordt er opnieuw 500 meter gefietst, maar nu bergop.
Moe maar voldaan kwamen we aan op de speelplaats van De Step. We werden hartelijk ontvangen door de kinderen en leerkrachten ! Iedereen kreeg lekker fruit en groentjes met drank à volonté. Na het overhandigen van de koker aan de directeur van De Step werd, als blijvend aandenken aan deze fantastische dag, een boompje (geen perenboompje) geplant.
Hierna vertrokken we met de bus terug naar Peer. Het einde van een mooie dag.
























In de cijferroute beet de methodemiddenschool van Genk de spits af op 8 april door naar 't Perenboompje te fietsen. De delegatie werd in het schooltuintje onthaald met een receptie. De jongeren en de kleuters genoten van een hapje en een drankje, waarna ze een warme maaltijd kregen aangeboden.




Onze kleuters en leerkrachten (+ enkele ouders) fietsten op 9 april op hun beurt naar de Step in Beringen en gaven opnieuw de koker door. Ook wij werden hartelijk ontvangen met allerlei lekkers. Na het smullen werd er als blijvend aandenken door alle kleuters een boom geplant.







Van de Regenboog naar de Appeltuin

Donderdag 17 april! Joepie, vandaag fietsten de kinderen van de tweede graad naar de Appeltuin. De kinderen van de derde graad stapten naar de Appeltuin. Zij waren in de voormiddag al op uitstap in Leuven voor hun project.
Wat een onthaal! Samen met de kinderen van de Appeltuin aten we onze boterhammetjes op. Zo leerden we elkaar kennen.
Vorige week hadden we al onze voorkeur mogen geven betreffende de schoolateliers die door de Appeltuin aangeboden werden. Er was ontzettend veel keuze: een lied maken, een fotoreportage, gezelschapsspelen,batikken,schaken, enz. We keken er dus écht naar uit.
Onze verwachtingen waren hoog en werden volledig ingelost.
We leerden een lied over de Appeltuin en de Regenboog, of was het Appelboog en Regentuin? Je ziet de twee scholen werden volledig gemengd.Het was een superleuke en fijne dag.